VILKÅR OG BETINGELSER
Disse købsvilkår gælder for aftale om levering af produkter og tjenester, også omtalt som varer eller varen, til slutkunder i Norge.
«Sælger» er: Vessi AS (Sælger er i det følgende også benævnt som «vi», «os»)
Org. nr.: 926 960 636
SE VAT nr: SE502088245101
E-mail: [email protected]
«Køber» er den person, som er opgivet som køber på bestillingen.
Navn på Kæber vil fremgå af ordrebekræftelsen. Køber er i det følgende også benævnt som «du», «dig», «din» eller «dit».
«Produktet» er den vare, som leveres.
Kontaktinformation kundeservice
E-mail: [email protected]
Post: Vessi AS, Østbanegade 123, 2100 København Ø
Lager og returneringsadresse: Vessi AS, Østbanegade 123, 2100 København Ø
Privatliv
Du finder vores privatlivserklæring her. Denne accepteres og indgår i Vilkår og betingelser og gælder for aftale om levering af produkter og tjenester, også omtalt som varer eller varen, til slutkunder i Danmark. Vessi sælger ikke dine personoplysninger til tredjeparter, og vi bytter eller videreformidler heller ikke sådan information. Vi kan sende dig markedsføringskommunikation og nyheder vedrørende Vessi´s produkter, tjenester, arrangementer og andre tilbud. Du kan til enhver tid, efter at du har samtykket, afmelde dig ved at trykke på «afmeld» nederst i vores nyhedsbrev eller ved at kontakte vores kundeservice.
Aftaleindgåelse, accept og ændring af aftalevilkårene
Aftalen er bindende for begge parter, når bestillingen er modtaget af Sælger. Når bestillingen er modtaget, sender Sælger per e-mail ordrebekræftelsen til Køber inden for rimelig tid, som viser bestilte Produkt(er) og priser. Køber skal tjekke ordrebekræftelsen og give Sælger besked med det samme, hvis ordrebekræftelsen ikke stemmer overens med bestillingen.
Aftalen indebærer, at du accepterer opdaterede/ændrede aftalevilkår. Nye aftalevilkår vil blive offentliggjort på Sælgers hjemmeside og/eller vedlagt din næste levering.
Vores kundeservice er der for dig
Vores kundeservice hjælper dig gerne via e-mail og telefon alle hverdage kl. 08.00-16.00, du kan kontakte dem på [email protected]. Vores flinke kundeservice står klar til at hjælpe dig på den bedst mulige måde, så du bliver tilfreds.
Levering
Vi sender vores forsendelser med DAO. Vi udsteder en ordrebekræftelse på e-mail og som vedlægges alle forsendelser, fakturaen modtager du fra KLARNA på e-mail. Vi anbefaler at downloade Klarna appen for en nem oversigt- den er super!
Uafhentet pakke/passiv handling
Hvis du ikke henter ordren og ellers forholder dig helt passiv, vil dette ikke give os nogle indikationer om, hvorfor pakken ikke er hentet. I sådan et tilfælde vil ikke have opfyldt de krav, som stilles til dig i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og du mister således retten til at gå fra aftalen. Vi vil derefter annullere og refundere din ordre, når vi modtager ordren til gengæld.
Hvis du på forhånd giver os besked om, at du benytter dig af fortrydelsesretten inden for fristen, og du beder DAO om at returnere varen, betaler du selv for returneringsomkostningerne. Når vi modtager returneringen hos os, så krediterer vi varerne.
Betaling via KLARNA
Hos os kan du betale med kort og faktura via Klarna. Betaler du med kort, bliver beløbet pålagt, når du fuldfører købet. Betaler du med faktura, bliver fakturaen sendt på mail til dig fra KLARNA (ikke fra Vessi AS), og du kan vælge at opdele din betaling, hvis ønsket, såfremt andet ikke er aftalt. Ved manglende betaling påløber de til enhver tid fastsatte renter i henhold til forsinkelsesrenteloven, samt evt. inddrivelsesomkostninger. Hvis andet ikke fremgår på fakturaen, er faktura- og betalingsopfølgning overdraget til KLARNA. Vi har salgspant i de leverede produkter indtil betaling inklusiv renter og omkostninger er betalt i sin helhed.
Priser
Vores priser er opgivet i danske kroner og inkluderer merværdiafgift. Prisen på produktet kan variere afhængigt af salgskanal, distribution og specielle tilbud. Priserne gælder indtil de ændres.
Porto- og ekspeditionsgebyr
Porto- og ekspeditionsgebyr lægges oven i hver forsendelse i henhold til de gældende satser, såfremt andet ikke er aftalt. Vi giver gratis fragt på ordrer over kr. 500,-
Fortrydelses– og returret
Du er beskyttet af angrerettloven og har 14 dages ubetinget fortrydelsesret fra den dag, du modtager varen i din første forsendelse. Fortrydelsesretten indebærer, at du har ret til at fortryde købet ved et uåbnet produkt og returnere varen. For at fortrydelsesretten skal kunne gøres gældende, skal produktet altså returneres til os i samme mængde og stand, som du modtog det i. Hvis varens værdi er reduceret mere end nødvendigt til at kunne fastslå varens art, egenskaber og funktion, skal du dække dette værditab. Vi krediterer det, du betalte for varen, minus fragt, når den ankommer til os. Kontakt kundeservice på e-mail: [email protected], hvis du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten.
14 dages åbent køb. Salgsvarer kan ikke returneres.
Emballagen skal være uåbnet og produktet ubrugt. Vi kan ikke tage imod produkter, som er prøvet grundet hygiejniske årsager.
Send det tilbage til os sammen med fortrydelsesretsskemaet eller et brev.
Pakken sendes til: Vessi AS, Østbanegade 123, 2100 København Ø
Porto bliver ikke refunderet, hvis du returnerer en intakt vare.
Ved ophævelse af køb og benyttelse af fortrydelsesfristen, refunderer vi ordresummen minus fragt, inden for 14 dage fra klagen er modtaget hos os.
Reklamation
Der gives fuld reklamationsret efter gældende love for alle mangler ved varen. Under enhver omstændighed forpligtes køber til at reklamere inden for rimelig tid, efter at fejlen er opdaget. Ved reklamation, fejl og mangler får du dækket eventuelle fragtomkostninger. Hvis du vil benytte dig af reklamationsretten eller har spørgsmål om reklamation, skal du kontakte kundeservice.
Klager
Hvis du ønsker at klage over dit køb, så kontakt kundeservice. Hvis vi ikke lykkes med at finde en løsning, kan du sende en klage til Forbrugerrådet, Skippergata 8-10, 0152 Oslo, Norge. Du kan også bruge EU-kommissionens internetbaserede klageportal, selvom denne fortrinsvist vil være relevant, hvis du er en forbruger bosat udenfor Norge.
Kundens ansvar for den rigtige adresse
Det er kundens eget ansvar at skrive den korrekte adresse. Kunden skal tjekke, om adressen stemmer ved køb og betaling. Det er desværre ikke muligt at ændre adressen efter, at ordren er gennemført, da ordrerne pakkes tidligt næste arbejdsdag fra vores lager.
Det er meget vigtigt, at postnummer og vejnummer stemmer, da DAO er meget striks med, at disse skal være korrekte. Vi fraskriver os ansvaret, hvis kunden ikke har opgivet den korrekte adresse og vil så vente på en evt returnering fra DAO, inden vi afsender pakken på ny. Kunden skal selv stå for portoudgifter til en ny forsendelse. Kunden kan vælge at fortryde købet, men porto vil så blive fratrukket fra ordresummen inden tilbagebetaling.
Forbehold og ansvarsbegrænsninger
Vessi AS tager forbehold for driftsstop, forkerte priser eller leveringsproblemer, som skyldes forhold udenfor Vessi AS´s kontrol.
Vessi AS tager end videre forbehold for trykfejl, prisfejl, merværdi- og øvrige afgiftsændringer. Eventuelle tilbud gælder, så længe der er varer på lager (som oplyst i forbindelse med den enkelte kampagne).
Vi tager ikke ansvar for forkert brug af produkter. Følg de anbefalede anvisninger for brug på pakken.
Ændring af vilkårene
Vilkårene er genstand for ændringer ved særlige behov og/eller offentlige ændringer eller pålæg, som påvirker disse vilkår. Ved ændring af vilkårene vil du blive varslet om dette. Et sådant varsel gives indtil 2 måneder, inden ændringerne træder i kraft. Hvis du, baseret på de ændrede vilkår, ønsker at opsige aftalen, står det dig frit for at gøre dette. Hvis aftalen mellem parterne ikke opsiges, indebærer det i så fald, at du accepterer de opdaterede aftalevilkår. Nye vilkår vil blive offentliggjort på vores hjemmeside i kombination med udsendelse ad de nye vilkår.
Norwegian
Swedish
Finnish
Italian
English
German